Sunday, November 15, 2009

kenapa selalu cinta bukan berpihak pd kita?


jawapannya mudah.. x semua org layak untuk bercinta... or perhaps org lain sahaja yg layak tapi bukan aku..

aku rasa dalam perhubungan, cinta telah sedikit sebanyak buta kan hati kita sampaikan kita mampu memaksa hati untuk bersabar walaupun kata-kata yg diluahkan itu sangat menguris jiwa.. ini semua karena cinta... salah cinta..

satu saja penyelesaiannya... take a step back.. mengundur selangkah kebelakang untuk berfikir dan melihat perhubungan itu dari perspektif lain sama ada inikah hubungan cinta yg kita layak terima setelah kita berhempas pulas untuk jadik yg terbaik..

tak pelik ker?.. setia.. ikut segala kemahuan... terima segala herdik dan perli.. ditinggalkan sepi sesuka hati.. pendengar yg baik.. pelawak yg hebat.. sentiasa mendahulukannya.. sentiasa menunjukkan wajah riang sedangkan hati merintih dgn perbuatannya.. sanggup menerima pembahagian masa untuk bersama yg tidak adil diantara rakan-rakannya, bola, keluarga dan secebis cuma masa untuk bersama.. sanggup korbankan waktu cerekarama hanya untuk berbual ditelefon bersama.. sanggup korbankan wang yg telah dikumpul untuk membeli kasut baru untuk membelikan si dia hadiah istimewa.. sanggup korbankan perasaan sendiri asalkan si dia bahagia...

tak pelik lagik ker?.. tak pelik ker kenapa sebaik ini pun dikira tak cukup sempurna lagik... adakah bidadari dari syurga sebenarnya yg diidamkan?.. atau aku perlu hilang dari pandangannya baru dia nak sedar yg aku nih terbaik untuk dia???.. kita x punyai banyak waktu dalam dunia nih.. esok lusa saper tahu.. aku mahu hatinya sekarang.. bukan ketika aku dipelaminan dengan lelaki lain dan sudah tentu jugak bukan ketika dikuburan kelak.. waktu itu, segalanya sudah jauh terlambat..

sayang... waktu yg ada kini x dihabiskan dengan bersyukur diberi peluang merasa kasih sayang dr org disekeliling...

rugi... kasih sayng yg ikhlas ditolak ketepi tanpa belas..

8 comments:

kupu-kupu biasa said...

tetibe gua hiba.. huhuhu..
aku suka ah ko nye entry ni. pernah kena.. aku ble rase sakitnye tu.. till now pon ble rase.. huhuhu...

zulfadzly. said...

giler lama ko mematungkan diri..kemana ko pigi hah??

pasal cinta ni aku xtau sgt nak komen..aku cume bleh ckp..cinta itu indah..indah sgt..



**x lari topik lg kan? :p

zulfadzly. said...

weh..aku tarik balik komen aku td..aku dah rase x indahnyer cinta..

**kenapa aku tarik ko tanyer kupu2..

Pepatung Mematung said...

kupu-kupu.. dah agak dah.. kau mesti sokong kalau benda-benda mcm nih.. wakakaka..

zul 1.. aku menyepi sbb dekat ofis x sempat sebab kerje maha banyakss and kat rumah plaks stremyx yg babi tu buat hal.. x tau aper kaitan hujan dan streamyx.. nih pun aku pakai broadband kazen aku sebentar..

zul 2.. dah cakap mane boleh tarik baliksss... wakakaka.. tapi xper aku terima jer... tanya kupu2?.. dia tu blur-blur lah.. nanti makin confuze plaks kalau tanya.. wakakaka.. (ampun kekupu.. aku hanya berkata yg benarsss)

zulfadzly. said...

huh,.streamyx lagi..merata2 kes streamyx ni..aku ingat cukup tahun aku nak potong..potong..potong..

bile hujan mmg connection mcm babi..

arghhh..xkire..aku tarik balik..xyah tanye kupu..ko tgk sendri kat umah aku tu..

:( :)

kupu-kupu biasa said...

ooiii agak2 ah nak kutuk aku pon.. aku mana ade blur.. ok je.. zul dia ada alamat ko ker?.. siap soh tgk umah..

Pepatung Mematung said...

zul.. betul x aku cakap tadik??..wakakakaka..

kupu2.. dia suruh tgk page dier lah sengal!!.. wakakaka...

xpe zul.. aper-aper aku ader.. ble kongsi kesedihan bersamer... kami sumer merana jugak... tapi mari enjoy bersamer.. yeebaaaa yeebaa..

zulfadzly. said...

patung..betol la..hadoiii..senak perot gelak ni..

jom kite bersuka ria..no point nak sedih2..tol x..yebaaaaa..yebaaaaa..