Saturday, July 25, 2009

Kehidupan yang Pelik...


Dalam hidup ni ada macam2 kaler yang indah.. ada merah.. biru.. hijau.. kuning.. purple.. cekelat.. biru laut.. hijau pujuk pisang.. tapi yg peliknya nape kite nak bayangi hidup kite dgn kaler gelap lagi malap??

Orang punya lah ramai kat dunia ni.. ada melayu.. india... cina... mat saleh.. bangla.. negro.. arab.. hindustan.. ahhhh semua bangsa ada... tapi nape kite tetap rase sunyi dan kesepian??..

Ada banyak pilihan lain dan banyak cara utk kite betulkan kesilapan lampau.. tapi kenape kite harus fokus kat kesilapan lalu dan tak putus2 menyesal tentang tindakan dan pilihan yang kite dah buat??..

Setelah segala perubahan dan pengorbanan yang kite dah lakukan.. kesakitan dan keperitan yang kite lalui demi perubahan tersebut.. nape x pernah dihiraukan dan diagungkan??..

Teknologi sudah semakin canggih.. Satelit pon dah ade sendiri.. telepon makin kecik dan makin bergaya.. Jauh2 pon boleh bertemu muka.. nenek kat kampung pon ble terkinja2 depan pc tgk cucu kat obesea.. tapi nape susah sangat kite nak call org yg tersayang sedangkan jarakberjalan dari kete ke opis tu ble saje kite call seminit dua.. sambil2 berak tu ble saje msg kasih mesra.. tgh tunggu makanan tibe ble saje hantar gambo pengubat duka.. tapi nape x dibuat juga??..

Klu tgh mamai camne pon.. klu terlihat momok kite sure tersentap juga... klu tgh main bola, coach bagi signal, kite sure nampak punya... klu keta baru, calar sekecik kuman pon kite akan dapat detact... TAPI... nape bila awek korang sedih.. kesunyian.. perlukan korang.. terguris dengan kate2 korang.. haram sikit pon korang x sedar dan x endahkan??..


Pelik kan??.. hidup ini ada banyak kaler tapi kite selalu pilih yang salah... boleh saje diperbetulkan tapi kite selalu elak... dengan harapan yang kaler itu akan berubah jadi cerah dan meriah suatu hari nanti.. damnnnn...

No comments: